Public relations jest jedną z kluczowych funkcji zarządzania, opartą na szerokim i długofalowym spojrzeniu na komunikację firmy z jej otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym. Kryzys zdarzyć się może zawsze i wszędzie, dlatego tak bardzo ważna jest umiejętność odnalezienia się w nim i prowadzenia sprawnej komunikacji. Istotne są również wszelkie działania antykryzysowe, które firma może i powinna podjąć. Wizerunek zależy od podejmowania przemyślanych i trafnych decyzji dlatego ważna jest wiedza w jaki sposób komunikować się w trudnych chwilach z pracownikami, klientami, mediami.
Cel szkolenia:
- przygotowanie uczestników do podjęcia skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej
- zapoznanie z zasadami skutecznej współpracy z mediami
- przedstawienie technik postępowania w kryzysie
- poznanie działań mających na celu uniknięcie kryzysu
- ukazanie sposobów na obrócenie kryzysu w sukces
Charakter szkolenia
Szkolenie składać się będzie z części teoretycznej oraz praktycznej. Podczas części teoretycznej uczestnicy dowiedzą się m.in. czym jest kryzys, jakie są jego przyczyny i czy można go przewidzieć oraz jaka jest rola komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w zarządzaniu sytuacją kryzysową. Praktyczny wymiar szkolenia ma na celu zachęcenie uczestników do aktywnego w nim udziału. Przeprowadzone zostaną symulacje rozmów z dziennikarzami. Ćwiczenia z kamerą pozwolą wyeliminować błędy najczęściej popełniane podczas komunikacji z mediami. Ponadto uczestnicy podzieleni na grupy zostaną poproszeni o przygotowanie strategii wyjścia z kryzysu danej firmy.
Do kogo adresowane jest szkolenie?
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności związanych z komunikacją w sytuacjach kryzysowych.
Program szkolenia
1. Kryzys w firmie. Od czego zacząć i jak przeprowadzić efektywną komunikację?
- Czym jest kryzys?
- Jakie są przyczyny kryzysów i czy można go przewidzieć?
- Od czego zacząć postępowanie w sytuacji kryzysowej?
- Rola komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w zarządzaniu sytuacją kryzysową.
- Jak nie pogłębić kryzysu na własne życzenie?
- Kryzys zażegnany. Czy może pojawić się kolejny?
2. Akcja ewakuacja, czyli sztab kryzysowy na posterunku
- Od czego zależy skuteczność działania sztabu kryzysowego?
- Jak przygotować zespół do zarządzania sytuacją kryzysową?
- Podstawy zasad zarządzania komunikacją w sytuacji kryzysowej.
- Rola mediów w kształtowaniu sytuacji kryzysowej. Jak udostępniać informacje?
- Pracownicy a kryzys. Reakcja i komunikacja.
- Relacje z klientem, partnerami biznesowymi w sytuacjach kryzysowych.
- Przykłady sposobów wyjścia z kryzysu.
- Jak przygotować się na kryzys?
3. Wystąpienia w mediach – podstawy
- Jak przygotować się do wystąpienia w mediach?
- Rodzaje wystąpień publicznych (setka, wywiad, debata, briefing kryzysowy)
- Czego nie lubi kamera, czyli ubiór w czasie wywiadu
- Forma i styl: Powiedz to dobrze – jasno, rzeczowo i przekonująco
- Przygotowanie do wystąpień przed kamerą – modulacja głosem, poprawna artykulacja i dykcja
- Mowa ciała i autoprezentacja (mimika, kontakt wzrokowy, gestykulacja)
4. Praca z kamerą – ćwiczenia przed kamerą
- symulacja prawdziwego nagrania w sytuacji kryzysowej (setka, wywiad na żywo)
- nagranie i analiza popełnionych błędów
- ćwiczenia w radzeniu sobie ze stresem – jak zapanować nad tremą przed wystąpieniem publicznym? Praca w grupach
- przygotowanie strategii wyjścia z kryzysu danej firmy
Kontakt w sprawie szkolenia:
tel. kom. + 48 884 880 878, tel. +48 22 827 04 01
procontent@procontent.pl