Ponad Połowa Polaków negatywnie ocenia funkcjonowanie publicznej służby zdrowia.
Największym problemem wskazywanym przez Polaków z dostępem do publicznej służby zdrowia jest długi czas oczekiwania na wizytę. Aż 61% respondentów wskazało to jako główny powód negatywnej oceny, a blisko 52% badanych spotkało się z tym problemem na przestrzeni ostatnich dwóch lat. W dalszej kolejności Polacy wskazywali długi czas oczekiwania na diagnozę (33%) oraz na konsultację z lekarzem pierwszego kontaktu (31%) – wynika z raportu firmy doradczej Procontent Communication.
Pandemia wirusa SARS-CoV-2 od początku stanowi wyzwanie dla systemu ochrony zdrowia, nie tylko w Polsce, ale także na świecie. Blisko dwuletni okres trwania pandemii nie zaowocował jednak w rozwiązania, z którymi pacjenci borykali się od jej wybuchu – pokazuje przeprowadzone w grudniu 2021 roku badanie pt. Jak Polacy oceniają kondycję publicznej służby zdrowia w pandemii COVID-19.