Raport

FIRMY UBEZPIECZENIOWE NAJLEPIEJ DBAJĄ O WIZERUNEK

Jak wynika z raportu o postrzeganiu PR, opracowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie agencji Procontent Communication, firmy z branży ubezpieczeniowej najskuteczniej budują swój wizerunek. 

Największą niespodzianką przeprowadzonych badań okazało się postrzeganie PR realizowanego przez firmy ubezpieczeniowe. 21% Polaków, a w tym 31% przedsiębiorców, uznało, że ten sektor charakteryzuje się najsprawniejszą komunikacją z otoczeniem. Na kolejnych miejscach uplasowały się: media i rozrywka (20%), telekomunikacja (20%) oraz sieci handlowe (18%). ¼ badanych nie potrafiła natomiast wskazać żadnej branży, którą ich zdaniem cechuje skuteczny PR.

Co ciekawe, na preferowane odpowiedzi znaczny wpływ miała płeć respondentów. Zdaniem pań najlepszym PR-em cieszą się media i rozrywka (24%), natomiast panów – telekomunikacja (20%) i ubezpieczenia (20%). Zgodnie z oczekiwaniami, kobiety znacznie częściej niż mężczyźni wskazywały branżę odzieżową oraz kosmetyczną jako charakteryzujące się dobrą opinią. Zgoła inaczej odpowiedzi kształtowały się w odniesieniu do sektora paliwowego, przedsiębiorstw transportowych oraz firm budowlanych, które najlepszą ocenę zebrały wśród mężczyzn. Nieoczekiwanie, alkohole oraz tytoń były ponad dwa razy częściej wskazywane przez kobiety niż mężczyzn jako branża mająca skuteczny PR. Najgorszą opinię wśród Polaków niezależnie od płci mają natomiast producenci chemii gospodarczej (2%), branża budowlana (3%) oraz nieruchomości (3%).

Pomimo intensywnego rozwoju usług PR w Polsce, aż 40% badanych nadal postrzega je jako uboższego bliźniaka marketingu. Większość ankietowanych zgodziła się jednak ze stwierdzeniem, że PR jest dobrym uzupełnieniem informacji zawartych w reklamach (45%), a wiadomości przekazywane przez specjalistów od budowania wizerunku pozwalają łatwiej formułować ocenę konkretnej sytuację (42%).

Wyniki przeprowadzonej przez nas ankiety pokazują, że większość Polaków za najlepszy uznają PR przedsiębiorstw z sektora ubezpieczeniowego, gdzie świadomość takich działań jest stosunkowo wysoka. Koszty poniesione w związku z intensywnym budowaniem wizerunku zawsze przynoszą wymierne korzyści, czego dowodem jest właśnie to badanie. –mówi Iwona Kubicz, Prezes Zarządu Procontent Communication.

Ankieta została zrealizowana w ramach kampanii „PR bez uprzedzeń”, przełamującej negatywne stereotypy o branży PR. Badanie zlecone przez agencję Procontent Communication przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków.

kontakt

Dane adresowe

Zapytania ofertowe

E-mail: iwonakubicz@procontent.pl
Telefon: 501 162 317

RODO

Sprawdź, jak przechowujemy i chronimy dane osobowe pod tym linkiem.