Raport na temat wizerunku polskiej telemedycyny
30% Polaków skorzystało ze zdalnej porady lekarskiej w czasie pandemii Covid-19. Blisko połowa badanych przyznała jednak, że nie chciałby korzystać ze zdalnego dostępu do leczenia po zakończeniu izolacji społecznej.
Ponad 60% osób, które uznały, że wizyta zdalna nie ma takiego samego charakteru jak zwykła wizyta, wskazało, jako wady: brak możliwości prawidłowego zbadania przez lekarza, trudności z przekazaniem lekarzowi, z czym pacjent ma problem, brak pełnego wywiadu medycznego jak również problemy z odpowiednim sprzętem i miejscem do przeprowadzenia wizyty telemedycznej – wynika z raportu Procontent Communication pt. „Zdalne wizyty lekarskie”.
W ciągu ostatnich 3 miesięcy prawie, co trzeci ankietowany korzystał ze zdalnych wizyt lekarskich, np. przez Internet lub telefon. W większości przypadków (ponad 70%) była to wizyta w publicznej służbie zdrowia na NFZ. 16% badanych miało zdalną wizytę w prywatnej służbie zdrowia w ramach abonamentu, natomiast 15% płatną wizytę w prywatnej służbie zdrowia, bez abonamentu.