Wpis

Jak zaprojektować stronę internetową kancelarii prawnej?

Kancelarie prawne walczą nie tylko na sali rozpraw. Część klientów wybiera usługi prawne przez pryzmat strony internetowej. Strona kancelarii to pierwsza wizytówka, która zapada w pamięci potencjalnego klienta. Użytkownicy zwracają uwagę nie tylko na kwestie estetyczne, ale przede wszystkim na funkcjonalność i wygodę w wyszukiwaniu najistotniejszych informacji, tzw. web usability. Przedstawiamy 6 najważniejszych cech dobrze zaprojektowanej i skutecznej strony internetowej kancelarii prawnej.

Nowoczesna

Prześledziliśmy strony największych kancelarii prawnych na świecie. Nikt lepiej od rynkowych liderów nie zna najnowszych trendów projektowania witryn reklamujących usługi prawne. Gdyby zakryć loga kancelarii, trudno odróżnić ich strony od stron najpopularniejszych firm consultingowych – oba rodzaje podmiotów jasno określają misję, wizję, wartości i zasady, które przyświecają ich działalności, wykorzystując popularne korporacyjne slogany. Treściowo serwisy największych kancelarii przypominają portale pokroju The Economist – podobnie jak one stawiają na newsy i analizy najważniejszych wydarzeń ze świata (np. konsekwencje Brexitu okiem prawników danej kancelarii). Ponadto wzrok przyciągają żywe kolory, duże ikony i sugestywne zdjęcia. W przeciwieństwie do monotonnych serwisów polskich kancelarii, zagraniczne starają się być jak najbliżej swojego klienta – użytkownika internetu. Wykorzystują najnowsze rozwiązania w dziedzinie projektowania stron, przełamując tym samym konserwatywny wizerunek prawnika.

Dopasowana do klienta

Kancelarie prawne można podzielić na te świadczące usługi dla biznesu oraz te działające na zlecenie osób prywatnych. Kancelarie B2B identyfikują się z branżą, dla której pracują. Na stronach internetowych znajdziemy nie tylko opis ich usług w podziale na branże, ale także bieżący dokładny wgląd w sytuację na danym rynku, osiągnięcia kancelarii w tej dziedzinie, a także wyszukiwarki prawników uwzględniające sektor, obszar działalności oraz lokalizację. Korzystając z najnowszych technologii, kancelarie oferują także aplikacje i narzędzia dopasowane do branży, np. osobne serwisy zawierające analizy prawne trendów na danym rynku.

Kancelarie B2C w centrum stawiają jednostkę i jej potrzeby, odwołując się jednocześnie do emocji potencjalnego klienta. Ważnym elementem każdej strony internetowej kancelarii B2C są, często bardzo osobiste, opinie poszczególnych klientów, a także blog. Zainteresowani kancelarią prawną specjalizującą się w prawie cywilnym znajdą tam porady dotyczące tego, o co zapytać swojego adwokata przed rozwodem, a także informacje o tym, co wpływa na koszt usługi prawnej.

Intuicyjna

By zaprojektować efektywną stronę internetową należy wczuć się w rolę jej użytkownika. Im mniej kliknięć i przekierowań, tym lepiej. Internauta, przyzwyczajony do klasycznej struktury informacji
– strona główna, o nas, oferta i kontakt, powinien w mgnieniu oka orientować się, gdzie znajdzie to, czego potrzebuje. Od pomocy w uzyskaniu odszkodowania, poprzez załatwienie formalności rozwodowych, aż po reprezentowanie w sprawach karnych. Mile widziane są wszelkie usprawnienia, które przyspieszą proces kontaktu z kancelarią. W rubryce kontakt zamiast suchego adresu e-mail, warto zastosować formularz kontaktowy. To pole do popisu dla projektanta strony. Witryna kontaktowa powinna informować internautę o błędach w wypełnianiu formularza, a także o polach obowiązkowych. Najnowszym trendem w zakresie obsługi klienta jest usługa wirtualnego asystenta, który czuwa m.in. nad umawianiem spotkań.

Podkreślająca wiarygodność

Wybierając kancelarię prawną, klienci zwracają uwagę na jej wiarygodność. Doświadczeniem i profesjonalizmem chwali się każda kancelaria, ale nie każda wie, jak uwiarygodnić swoje mocne strony. Fotografie stockowe zastąp profesjonalną sesją zdjęciową zespołu i jego poszczególnych członków – klient chce wiedzieć, kto będzie dla niego pracował. Na stronie powinny znaleźć się krótkie biogramy każdego z prawników z zaznaczeniem jego specjalności. Zlecając wykonanie strony, nie zapomnij o wymienieniu wszelkich sukcesów kancelarii i podkreśleniu jej pozycji na rynku. W widocznym miejscu zaprezentuj zdobyte nagrody, zadbaj także o wyświetlanie opinii klientów, którzy są najlepszą reklamą kancelarii.

Responsywna

Potencjalni klienci wyszukują informacji o kancelarii w dowolnym miejscu i czasie na różnych rodzajach urządzeń. Strona internetowa Twojej kancelarii powinna być stworzona w oparciu o technikę Responsive Web Design. Umożliwia ona prezentowanie treści automatycznie dopasowanych do rozmiaru danego wyświetlacza. Niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta właśnie ze smartfona, laptopa czy tableta. Prezentacja oferowanych usług na każdym z tych urządzeń będzie atrakcyjna.

Szybka

Test szybkości ładowania strony możesz przeprowadzić w ciągu kilku chwil. Według analityków ponad połowa klientów opuszcza stronę, jeżeli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Krótki czas otwierania witryny wpływa na jej użyteczność oraz dostępność, przekładając się tym samym na wyższy współczynnik konwersji.

By zweryfikować, czy strona internetowa kancelarii prawnej zaprojektowana jest w oparciu o najnowsze trendy digital marketingu, czy spełnia oczekiwania jej użytkownika, a tym samym potencjalnego klienta, warto przeprowadzić jej audyt. Specjaliści digital marketingu dobiorą najlepsze rozwiązania, które ułatwią użytkownikowi poruszanie się po stronie, podniosą prestiż kancelarii, a w efekcie przełożą się na zwiększenie grona jej klientów – komentuje Rafał Tomczuk, ekspert Procontent Digital.

kontakt

Dane adresowe

ul. Marszałkowska 140/46 w Warszawie
E-mail: procontent@procontent.pl
Telefon: + 48 22 404 98 97

Zapytania ofertowe

E-mail: iwonakubicz@procontent.pl
Telefon: 501 162 317

RODO

Sprawdź, jak przechowujemy i chronimy dane osobowe pod tym linkiem.