Procontent Communication zdobył nagrodę „Kampania Społeczna Roku 2014” w kategorii kampanie o tematyce zdrowotnej za projekt „STOMAlife. Odkryj Stomię”. Celem kampanii jest przełamywanie tabu związanego ze stomią.
Kampania „STOMAlife. Odkryj Stomię” ma pozytywnie wpłynąć na społeczny odbiór stomików, dzięki czemu, mimo problemów z jakimi muszą się zmierzyć, będą mieli szansę prowadzić normalne i aktywne życie. Do głównych zadań kampanii należy edukacja opinii publicznej na temat stomii, budowanie zrozumienia i wsparcia społecznego dla pacjentów stomijnych oraz zmianę ich postaw w kierunku akceptacji swojej sytuacji życiowej, co może wpłynąć na ich aktywizację zawodową i społeczną.
„Kampania ma szansę sprawić, że stomicy staną się w mniejszym stopniu dyskryminowani w życiu zawodowym i publicznym oraz przestaną wstydzić się swojej przypadłości. Wierzę, że zaczną uczestniczyć w aktywnościach, których do tej pory unikali, takich jak uprawianie sportu czy realizacja swoich pasji” – powiedział Andrzej Piwowarski, prezes Polskiego Towarzystwa Stomijnego Pol-ilko, które jest jedynym z organizatorów kampanii. Obecnie negatywne reakcje społeczne sprawiają, że często osoby ze stomią ukrywają swój problem, pozostają w domu, rezygnują z pracy, a wielu pacjentów stomijnych cierpi na depresję. Tymczasem operacja wyłonienia stomii to często jedyna szansa dla tysięcy pacjentów onkologicznych oraz po przebytych chorobach układu pokarmowego i moczowego. W Polsce mieszka dziś już ponad 40 000 stomików, jednak do swojej choroby publicznie przyznaje się jedynie garstka pacjentów.
„Kampania STOMAlife to już drugi projekt naszej agencji nagrodzony w ramach konkursu Kampania Społeczna Roku. Chcieliśmy przekazać młodym ludziom, że pomimo posiadania stomii można nadal cieszyć się życiem, być aktywnym, a nawet wziąć udział w odważnej sesji zdjęciowej. Tak jak kiedyś choroby nowotworowe i rak piersi potrzebowały kampanii “Różowa Wstążka” by mogły o nich napisać pisma kobiece i media o szerokim zasięgu, tak dziś potrzebujemy takich kampanii jak STOMAlife by pozwolić stomikom wyjść z ukrycia i otwarcie przyznawać się do posiadanej stomii” – podkreśla Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.