„Prostata na lata”, promująca zdrowie mężczyzn, w czasie trwającego w ubiegłym roku Euro, została nominowana do tytułu Kampanii Społecznej Roku 2012 w dwóch kategoriach: Kampanii Firm Komercyjnych i Fundacji Firm oraz Kampanii o Tematyce Zdrowotnej. Była to II edycja prowadzonej pod patronatem Sanofi i przygotowanej przez Procontent Communication akcji.
Głównym założeniem działań, podjętych przez Procontent Communication w ramach kampanii „Prostata na lata”, było zwiększenie świadomości społeczeństwa dotyczącej raka gruczołu krokowego, a także wsparcie pacjentów onkologicznych w ich walce z chorobą i przełamanie tabu związanego z chorobami stercza.
Grupę docelową stanowili mężczyźni po 45 roku życia i ich rodziny, emeryci, renciści, osoby ze zdiagnozowanym nowotworem, rodziny pacjentów leczących się onkologicznie, a także przedstawiciele środowiska medycznego – lekarze onkolodzy i urolodzy. Korzystając z odbywającego się w tym czasie Euro, Procontent Communication razem z Fundacją „Wygrajmy Zdrowie” opracował projekt łączący w sobie zainteresowanie piłką nożną, aspekt kibicowania oraz informacje o korzyściach płynących z wykonywania badań profilaktycznych. 23 czerwca 2012 r. – Dzień Ojca – został ogłoszony Dniem Świadomości Raka Gruczołu Krokowego pod hasłem: „Tato jeśli mnie kochasz zrób badania profilaktyczne”. W akcję zaangażowali się także piłkarze, mówiący przy tej okazji o tytule Super Taty – ojca, która dba o siebie.
Honorowy patronat objęły: Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej, Polska Unia Onkologii oraz Polskie Towarzystwo Urologiczne, natomiast ambasadorami kampanii byli: Reprezentacja Polski w Piłce Nożnej na Euro 2012, Polska Reprezentacja Gwiazd w piłce nożnej i 11 polskich klubów piłkarskich. W akcję zaangażowali się również m.in.: komentator wydarzeń sportowych Euro 2012 i igrzysk olimpijskich – Włodzimierz Szaranowicz, grający w Lidze Mistrzów – Artur Boruc, mistrzyni świata w kickboxingu, a obecne posłanka – Iwona Guzowska oraz marszałek Sejmu – Ewa Kopacz, która podpisała zobowiązanie wspierania badań nad profilaktyką raka prostaty. Przez dwa miesiące do akcji z niebieską wstążeczką – symbolem raka prostaty – włączyło się prawie 460 posłów.
W zorganizowanej przez Procontent Communication konferencji prasowej uczestniczyły gwiazdy sportu, osoby znane ze świata show-biznesu oraz posłowie, dzięki którym wydarzenie nabrało medialnego rozgłosu. Kampanii towarzyszyło wydanie „Poradnika Pacjenta – Nowotwór Prostaty”, a także uruchomienie strony www i profilu na Facebook’u.