Public relations jest jedną z kluczowych funkcji zarządzania, opartą na szerokim i długofalowym spojrzeniu na komunikację firmy z jej otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym. Kryzys zdarzyć się może zawsze i wszędzie, dlatego tak bardzo ważna jest umiejętność odnalezienia się w nim i prowadzenia sprawnej komunikacji. Istotne są również wszelkie działania antykryzysowe, które firma może i powinna podjąć. Wizerunek zależy od podejmowania przemyślanych i trafnych decyzji dlatego  ważna jest wiedza w jaki sposób komunikować się w trudnych chwilach z pracownikami, klientami, mediami.

 

Cel szkolenia:

– Przygotowanie uczestników do podjęcia skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej

– Zapoznanie z zasadami skutecznej współpracy z mediami

– Przedstawienie technik postępowania  w kryzysie

– Poznanie działań mających na celu uniknięcie kryzysu

– Ukazanie sposobów na obrócenie kryzysu w sukces

 

Charakter szkolenia:

Szkolenie składać się będzie z części teoretycznej oraz praktycznej. Podczas części teoretycznej uczestnicy dowiedzą się m.in. czym jest kryzys, jakie są jego przyczyny i czy można go przewidzieć oraz jaka jest rola komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w zarządzaniu sytuacją kryzysową. Praktyczny wymiar szkolenia ma na celu zachęcenie uczestników do aktywnego w nim udziału. Przeprowadzone zostaną symulacje rozmów z dziennikarzami. Ćwiczenia z kamerą pozwolą wyeliminować błędy najczęściej popełniane podczas komunikacji z mediami.  Ponadto uczestnicy podzieleni na grupy zostaną poproszeni o przygotowanie strategii wyjścia z kryzysu danej firmy.

Do kogo adresowane jest szkolenie?

Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności związanych z komunikacją w sytuacjach kryzysowych.

 

Czas trwania szkolenia:

8 godzin

 

Eksperci:

Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication

Specjalizuje się w projektach z zakresu Corporate PR i zarządzania kryzysowego. Członek International Public Relations Association i juror w konkursie IPRA Golden World Awards w kategorii komunikacja w kryzysie i Public Affairs and Lobbing. Koordynowała projekty realizowane dla firm takich jak: Polpharma, Sanofi, Janssen, TEVA, Zentiva, Adamed, Europlant oraz projektów wspierających rozwój R&D w Polsce. Swoje doświadczenie zdobywała prowadząc projekty z wielu obszarów komunikacji od audytów komunikacyjnych i Internal PR po kampanie public relations i zarządzanie komunikacją w kryzysie dla m.in. takich firm jak: markety OBI, HBO, Hallmark Channel, Disney Channel, Gaspol. Prowadziła również kampanie z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm takich jak Energa Operator, PKP Energetyka i Saxo Bank. Ukończyła dziennikarstwo i zarządzanie na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe z zakresu zaawansowanych nowych mediów na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.

Monika Wincenciak-Ziemba       

Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami komunikacyjnymi zarówno po stronie agencji PR, jak i po stronie Klienta. Przez 9 lat pracowała w Compress SA (Agencja Public Relations) na stanowisku Account Director. W agencji zarządzała pracą zespołu, tworzyła strategię PR, koordynowała projekty m.in. dla Eureko, Schenker, Cezex, Krajowego Rejestru Długów oraz zarządzała budżetami marketingowymi.

 

Plan szkolenia:

  1. Kryzys w firmie. Od czego zacząć i jak przeprowadzić efektywną komunikację? (Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication)

 

– Czym jest kryzys?

– Jakie są przyczyny kryzysów i czy można go przewidzieć?

– Od czego zacząć postępowanie w sytuacji kryzysowej?

– Rola komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w zarządzaniu sytuacją kryzysową.

– Jak nie pogłębić kryzysu na własne życzenie?

– Kryzys zażegnany. Czy może pojawić się kolejny?

 

  1. Akcja ewakuacja, czyli sztab kryzysowy na posterunku (Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication)

 

– Od czego zależy skuteczność działania sztabu kryzysowego?

— Jak przygotować zespół do zarządzania sytuacją kryzysową?

– Podstawy zasad zarządzania komunikacją w sytuacji kryzysowej.

– Rola mediów w kształtowaniu sytuacji kryzysowej. Jak udostępniać informacje?

– Pracownicy a kryzys. Reakcja i komunikacja.

– Relacje z klientem, partnerami biznesowymi w sytuacjach kryzysowych.

– Przykłady sposobów wyjścia z kryzysu.

– Jak przygotować się na kryzys?

– Praca w grupach. Przygotowanie strategii wyjścia z kryzysu danej firmy.

 

  1. Kłamstwo, chowanie głowy w piasek, czyli o tym jak nie komunikować się z mediami (Monika Ziemba, Procontent Communication)

 

– Jak przygotować się do wywiadu?

– Jak odpowiadać na pytania dziennikarzy?

– Niewygodne pytania. Jak udzielać odpowiedzi?

– Grzechy główne podczas wywiadu. Jak je wyeliminować?

– Jak nie dać się wytrącić z równowagi?

– Czy warto poprosić o autoryzacje wypowiedzi przed emisją?

– Jak przygotować się do wystąpienia w mediach, dobrać odpowiedni strój?

– Wywiad bez stresu.

 

  1. Praca z kamerą – ćwiczenia (Monika Ziemba, Procontent Communication, Łukasz Zborowski, newsrm.tv)

– Symulacja prawdziwego nagrania w sytuacji kryzysowej (setka, wywiad na żywo)

– Nagranie i analiza popełnionych błędów.

 

 

Szczegółowy plan szkolenia:

  1. 00-9.15 Przywitanie gości
  2. 15-10.45 „Kryzys w firmie. Od czego zacząć i jak przeprowadzić efektywną komunikację?” (Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication)
  3. 45-11.00 Przerwa kawowa
  4. 00-13.00 „Akcja ewakuacja, czyli sztab kryzysowy na posterunku” (Iwona Kubicz, Procontent Communication)
  5. 00-14.00 Przerwa obiadowa*
  6. 00-15.00 Kłamstwo, chowanie głowy w piasek, czyli o tym jak nie komunikować się z mediami (Monika Ziemba, Procontent Communication)
  7. 00-15.15 Przerwa kawowa Praca z kamerą – ćwiczenia
  8. 15- 16.45 Praca z kamerą – ćwiczenia (Monika Ziemba, Łukasz Zborowski)
  9. 45-17.00 Podsumowanie szkolenia

 

*Przerwa obiadowa we własnym zakresie.

 

Cena szkolenia:

– Pierwsze 3 osoby, które zapiszą się na szkolenie mają zagwarantowane wejście za darmo.

– Cena (dla 1 osoby)

 1) do 13.12.2015 – 60 zł netto

2)  po 13.12.2015 – 120 zł netto

 

Termin szkolenia:

28 stycznia 2016

 

Kontakt w sprawie szkolenia i zapisy:

Małgorzata Twardochleb, tel. 531 844 962, malgorzata.twardochleb@procontent.pl

 

Do zobaczenia!