Jak przygotować kampanię społeczną?

Procontent Communication – zdobywca nagród w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach Effie Awards, Stevie Awards, Magellan Awards, Spotlight Awards, a także nagród dla najlepszej kampanii społecznej 2013 roku w kategorii budowanie wizerunku marki oraz „Kampania Społeczna Roku 2014” w kategorii kampanie o tematyce zdrowotne, ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w szkoleniu z zakresu tworzenia efektywnych kampanii społecznych. Temat szkolenia: „Jak przygotować efektywną kampanię społeczną?” Miejsce szkolenia: Centrum Warszawy Termin szkolenia: 17 maja 2016 r. Czas trwania: szkolenie jednodniowe.

 

  1. Cel szkolenia:
  • Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z narzędziami tworzenia efektywnych kampanii społecznych. Treści szkolenia będą w głównej mierze omawiane na przykładach istniejących dobrych praktyk z Polski i ze świata.

 

  1. Forma szkolenia:
  • Szkolenie z tworzenia efektywnych kampanii społecznych o charakterze warsztatowym.
  • Zaplanowane są ćwiczenia praktyczne, podczas których uczestnicy będą mogli wykorzystać wiedzę i umiejętności zdobyte w trakcie szkolenia.

 

  1. Zakres tematyczny szkolenia:
  • Wstępne informacje na temat kampanii społecznych: czym są, po co i przez kogo są tworzone, jakie narzędzia są wykorzystywane.
  • Dyrektywa 2014/95/UE dotycząca ujawniania informacji niefinansowych (omówienie założeń).
  • Benchmarking CSR.
  • Audyt i zaangażowanie pracowników w tworzenie działań CSR.
  • Matrix strategiczny – karta projektu (omówienie, a następnie wypełnienie karty wspólnie z uczestnikami szkolenia).
  • Dobre praktyki: przykłady polskich kampanii społecznych, przykłady kampanii społecznych ze świata.
  • Raportowanie CSR (jak dobrze stworzyć raport CSR, prezentacja niezależnych organizacji certyfikujących: Global Reporting Initiative, Greenhouse Gas Protocol, Carbon Disclosure Project, jak stosować Key Performance Indicators).

 

  1. Korzyści:
  • Dodatkowa przewaga konkurencyjna.
  • Prawie wszystkie duże firmy na świecie są już zaangażowane społecznie.
  • Duże firmy zaangażowane społecznie wymuszają na mniejszych tego typu działania.
  • Zwiększenie lojalności konsumentów i interesariuszy oraz wzrost zaangażowania pracowników.
  • Młodzież wchodząca na rynek pracy aktywnie poszukuje firm zaangażowanych społecznie.
  • Wzrost zaufania inwestorów.
  • Poprawa relacji ze społecznością i władzami lokalnymi.
  • Rozwój kultury organizacyjnej firmy.

 

  1. Trenerzy:

 

  Iwona Kubicz

Prezes Procontent Communication

Jest autorką licznych publikacji na łamach pism marketingowych oraz wydawnictw akademickich. Pracowała w działach PR takich firm, jak: TUiR Warta S.A.,VIVA Art Music. Prowadziła zajęcia w Instytucie Dziennikarstwa UW na specjalizacji Marketing Medialny i Public Relations. Wykładowca Wyższej Szkoły Promocji w Warszawie. Ukończyła studia z zakresu organizacji i zarządzania oraz studia dziennikarskie na UW. Członek International Public Relations Association i juror w konkursie IPRA Golden World Awards w kategorii komunikacja w kryzysie i Public Affairs and Lobbing. Specjalizuje się w projektach z zakresu Corporate PR i zarządzania kryzysowego. Associate, Head of Strategy & Development Department w On Board PR. Koordynowała projekty realizowane dla firm takich jak: TEVA, Zentiva, Adamed, Europlant oraz projektów wspierających rozwój R&D w Polsce m.in. dla Polskiej Platformy Technologicznej Innowacyjnej Medycyny. Jest autorem wielu strategii dla kampanii informacyjno-edukacyjnych w zakresie profilaktyki i prozdrowotnej: Odnaleźć Siebie, Głęboki Oddech, Zentiva – Zmieniamy przyzwyczajenia, TEVA – 360 stopni dla zdrowia, Corewellness – wewnętrzna siła, kampania nt. kleszczowego zapalenia mózgu dla firmy Baxter. Swoje doświadczenie zdobywała prowadząc projekty z wielu obszarów komunikacji od audytów komunikacyjnych i Internal PR po kampanie public relations i zarządzanie komunikacją w kryzysie dla m.in. takich firm jak: markety OBI, HBO, Hallmark Channel.

Katarzyna Wlaś

Doświadczenie zdobywała m.in. w: Expert PR Consultancy, Hill+Knowlton Strategies i Edelman Polska. Do głównych Klientów, dla których pracowała należy zaliczyć: Novartis Oncology, Berlin-Chemie/Menarini, GlaxoSmithKline, Celgene, Gedeon Richter, AstraZeneca i Schering-Plough. Była odpowiedzialna za koordynację Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” (GlaxoSmithKline), programu edukacyjnego „Droga do Siebie” (AstraZeneca) oraz Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” (Gedeon Richter). Obecnie wraz z zespołem prowadzi Ogólnopolski Program Zwalczania Grypy, program edukacji finansowej „Cha-Ching”, kampanię Czadowe Domy oraz kampanię „Ciśnienie na Życie”. Jest również odpowiedzialna za działania komunikacyjne w ramach Światowego Dnia POChP.

Cena: 100 zł netto/1 osoba

Kontakt i zapisy: Małgorzata Twardochleb, malgorzata.twardochleb@procontent.pl