Aktualności - Procontent Comunication

Aktualności

Polacy beztroscy w social media? Wyniki raportu Procontent Communication

Jak wynika z raportu Procontent Communication nt. „Bezpieczeństwa w social media”  ponad połowa Polaków (55%)  nie sprawdza regulacji dotyczących danych osobowych na portalach społecznościowych. Dodatkowo co trzeci badany Polak loguje się na serwisach internetowych korzystając z Facebookowego konta.

W związku z niedawnymi wyciekami z portalu Facebook i wejściem w życie regulacji RODO, coraz więcej mówi się o tym, jak istotna dla wszystkich użytkowników sieci jest kwestia ochrony danych osobowych. Czy jednak sami Polacy przywiązują do tego dużą wagę?

Jak pokazują badania, większość z nas nie interesuje się tym, jakie dane przetwarzają media społecznościowe. Ponad połowa badanych Polaków (55%) nie sprawdza regulacji dot. danych osobowych w social media. Co ciekawe, odsetek ten rośnie wraz z wiekiem. Bardziej czujne są osoby przed ukończeniem 24 lat, które czytają regulaminy znacznie częściej (51%), niż osoby po 35 roku życia (38,9%).

„Wyraźnie widać, że ostatnie wydarzenia związane z wyciekami danych osobowych oraz wiele kampanii prowadzonych w związku z wejściem nowych przepisów RODO zmieniają świadomość Polaków na temat ich danych przechowywanych w mediach społecznościowych. Blisko połowa badanych przygląda się regulaminom i zgodom udzielanym serwisom internetowym, jednakże dotyczy to ciągle mniej niż połowy naszego społeczeństwa. Połowa Polaków wciąż podchodzi do przekazywania danych z duża beztroską i wydaje się, że powinniśmy wzmożyć działania zmierzające do ostrzegania przed bezwiednym udzielaniem zgód na wykorzystanie naszych danych osobowych. Jestto temat tym bardziej wrażliwy, że właśnie teraz ze względu na nowe przepisy coraz więcej dowiadujemy się jak wiele danych firmy posiadają i jak bardzo dotyczy to naszej prywatności.” – komentuje Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.

Nasze profile na Facebooku zawierają niekiedy tysiące danych, których czasem nie jesteśmy świadomi. Zgromadzona przez serwis historia obejmuje nawet kilkaset tysięcy stron i sięga wiele lat wstecz.

„W prosty sposób możemy sprawdzić, jakie informacje przechowuje o nas portal Facebook poprzez zakładkę „Twoje informacje na Facebooku” w ustawieniach naszego konta. Myślę, że większość użytkowników, którzy zdecydują się na pobranie swoich danych, przeżyje wstrząs spowodowany zróżnicowanym charakterem zaimportowanego materiału oraz jego objętością. Znajdują się tam m.in. miejsca naszego pobytu, historia wyszukiwań, wszystkie rozmowy i interakcje z innymi użytkownikami sieci Facebook, adresy IP z których logowaliśmy się do serwisu, a także historia płatności. Dlatego też tak ważne jest świadome prowadzenie działań w mediach społecznościowych, ponieważ potencjalnie każda z tych informacji może zostać przechwycona przez osoby niepożądane.”– zauważa Aleksandra Młyńska, specjalista ds. Digital Marketingu w Procontent Communication.

Również korzystając z logowania na zewnętrznych serwisach poprzez Facebooka możemy nieświadomie przekazać dane, których nie chcieliśmy nikomu ujawnić.  Tymczasem aż 1/3 badanych wykorzystuje automatyczne logowanie do serwisów internetowych za pośrednictwem konta na Facebooku. Młodzi internauci do 24 roku życia znacznie częściej wykorzystują ten mechanizm logowania (prawie 45% badanych), niż osoby powyżej 35 roku życia (około 25 % badanych).

„Niepokojące jest to, że co trzeci respondent badania loguje się do różnych serwisów online z użyciem konta na Facebooku. Rozumiem wygodę takiego rozwiązania, jednak jest to zdecydowanie zła praktyka, która w razie wycieku lub kradzieży danych logowania może doprowadzić do sytuacji, w której niepowołane osoby zyskają dostęp nie tylko do konta w serwisie społecznościowym, ale także w innych usługach. Zalecam logowanie się do każdego serwisu online z użyciem unikatowych, silnych haseł.” – radzi Piotr Kupczyk, ekspert z Kaspersky Lab.

Badanie zostało przeprowadzone przez ośrodek badania opinii publicznej SW Research na zlecenie Procontent Communication  w maju 2018 roku, na 1045 Polakach pow. 18 roku życia.

 

Najlepsze kampanie reklamowe 2017 roku

Zobacz nasz (zupełnie subiektywny!) przegląd najlepszych kampanii reklamowych w 2017 roku!

Zapraszamy do śledzenia naszego kanału na YouTubie – wkrótce nowe materiały: https://www.youtube.com/channel/UCHCfb_dFnInzbqtIHVRS2Iw

Bezpośredni link do materiału: https://www.youtube.com/watch?v=RGemY65KhI0&t=6s

Kampania Płuca Polski laureatem tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu Stevie Awards

Agencja Procontent Communication prowadząca działania PR dla firmy Boehringer Ingelheim została zwycięzcą międzynarodowego konkursu Stevie Awards. Agencja zdobyła srebro w kategorii healthcare za kampanię Płuca Polski.

Czytaj więcej

Procontent Communication finalistą Platinum PR Awards

Agencja Procontent Communication została finalistą w konkursie Platinum PR Awards. Wyróżnienie to zostało przyznane za działania prowadzone w ramach prozdrowotnej kampanii społecznej – Płuca Polski w kategorii Program Edukacyjny. Organizatorem konkursu jest jedno z najstarszych i najbardziej prestiżowych pism branży marketingowej na świecie – PR News. Ogłoszenie zwycięzców odbędzie się 14 września br. w Nowym Jorku.

Czytaj więcej

W Polsce nadal kobieta nie może być lepszym szefem

Tylko 16% Polaków uważa, że to kobiety są lepszymi szefami niż mężczyźni. Wśród mężczyzn jeszcze mniej badanych wskazuje na kobietę jako dobrego przełożonego, bo tylko 12%. Co czwarty respondent mówi, że woli mieć szefa mężczyznę, a nie kobietę – tak wynika z raportu pt. „Czy Polak ufa swojemu pracodawcy?” ogłoszonego przez agencję Procontent Communication.

Czytaj więcej

Czy Polacy ufają swoim pracodawcom?

Jak wynika z raportu pt. „Czy Polak ufa swojemu pracodawcy?” ogłoszonego przez Procontent Communication ponad połowa Polaków (52%) ufa swoim pracodawcom. Tylko 17% badanych przyznaje, że nie darzy swojego szefa zaufaniem. Najczęstszym powodem utraty zaufania do pracodawcy jest brak dostępu do informacji (48% badanych), manipulowanie informacjami lub niemówienie całej prawdy (41% respondentów).

Czytaj więcej

Wejdź w rolę PR-owca – dzień otwarty w agencji public relations

30 maja 2017 roku w Warszawie, agencja Procontent Communication, należąca do międzynarodowej sieci Global Reach PR, organizuje dzień otwarty dla studentów i osób zainteresowanych podjęciem pracy w branży public relations. To niepowtarzalna okazja, by zapoznać się z kulisami pracy specjalistów, a także dowiedzieć się o najważniejszych narzędziach PR.

Czytaj więcej

Wypowiedź: Małgorzata Twardochleb, Procontent Communication

Lokalizacja, promocja, marka – czyli co przyciąga polskiego klienta?

Raport z ogólnopolskiego badania opinii publicznej na temat wizerunku galerii handlowych Polsce

Z badania przeprowadzonego na zlecenie agencji Procontent Communication wynika, że najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze danego centrum handlowego przez Polaków są: lokalizacja (65 proc.), promocje (62 proc.), a także dostępność ulubionych marek (48 proc.). Co więcej, ponad połowa respondentów (51 proc.) jest przekonanych, że zakaz handlu w niedzielę wpłynie negatywnie na gospodarkę.

Czytaj więcej

Oglądamy w galerii handlowej, ale kupujemy w internecie

Jak wynika z raportu pt. „Wizerunek galerii handlowych oczami Polaków” przeprowadzonego na zlecenie Agencji Procontent Communication, ponad połowa badanych (51%) odwiedza galerie handlowe w celu obejrzenia produktów, które planuje nabyć w internecie. Rekomendacje znajomych, billboardy oraz reklama w internecie to obecnie najczęstsze źródła, z których dowiadujemy się o promocjach w centrach handlowych.

Czytaj więcej